Tankar

Börjar med att Gratulera min fina lilla syster som fyller 15 år idag! Grattis, you know i love u ! :)

jag vet inte riktigt vart jag ska börja? Har suttit en del kvällar och påbörjat olika inlägg, men har inte känt att de var något jag ville dela med mig av. Meeen, nu ligger jag ny duschad i min säng och känner det är dags och blogga lite :)

Nu ska jag skriva om min älskade vän Antonela, jag vet att du klara allt och du är absolut inte fail i mina ögon! Du är min själsvän, en vän jag litar på och ser upp till! Du klara allt, du får allt, men du ser de inte.. När de blir lite svårt ger du upp. Vilket iriterar mig och du får höra mig tjata som en liten mamma. Haha! Jag vet att du klara det, u know what ;)

Varför jag nyss skrev om Antonela är osså en grej jag tycker är väldigt viktigt i livet är att vi kan säga till varandra när någon gjort något bra, eller man tycker en sak om en person. Vad har vi att förlora på att ge några positiva kommentarer till varandra? Man blir ju mer glad av att höra något bra än dåligt och man får mer ork att fortsätta till något bättre! Varför är de så att vi människor oftast ser de negativa i allt? I människor, i saker, i alllt! Det är så lätt att tycka synd om sig själv. Men om man tänker om, vad ärre vi tjänar på att gå runt och tycka synd om sig själv? Vi förlorar så mycket. Klockan tickar, den väntar inte på att du ska sluta tycka synd om dig själv och börja leva! 

Asch, det är ditt liv och du bestämmer, ingen annan. Jag har bestämmt mig för att se de positiva istället för att slösa så mycket energi på att se allt så negativt. Jag mår bättre, jag orkar mer och jag ser att dom människorna jag bryr mig om mår bättre av det också. Ärre något du misslyckats med då går man vidare och tänker "asch, de kommer nya utmanningar som jag kommer att klara" Som jag sa till antonela också tidigare "man kan inte få allt serveratt, ibland måste man jobba sig upp och inte ge upp" Man kommer uppskatta saker och ting mer om man får kämpa för dom mer. Ikke sant?!

Ne, nu ska jag sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0