Journey, It's how you live it, you learn it

Idag började det att snöa i Oslo, så mysigt!
Det sjuka just nu är att jag börja trivas mer och mer i Oslo. Jag gillar svenskaföreningen, jag gillar mitt jobb, jag börjar att bygga upp ett liv nu.. och måste erkänna att det skrämmer mig eftersom jag snart ska lämna Oslo och jag vet att jag inte kommer träffa dessa människor mer.. Men en person sa en gång till mig " ångra att man gjort det, istället för att ångra att man aldrig gjorde det"

Det bästa jag gjorde var att stanna kvar här i Oslo själv, att göra det sista själv. Jag tycker det är sjukt viktigt att vi vågar, att vi vågar göra något själva! Funkar det inte, då går du vidare och gör något annat. Det finns så mycket att göra!! Säger bara " Våga sätta foten utanför din lilla säkerhets bubbla och se livet, prova livet." Blir sjukt iriterad när en i min ålder säger "vadå? jag har redan gjort allt" Men lilla vän vad har du gjort? du har sätt Gislaved, du har umgåts med fel vänner, du har sätt skit, du har kanske (ursäkta mina ord nu) knullat runt.. Kallar du de leva livet? Leva livet, hitta dig själv gör du när du utsätter dig själv för nya saker, när du lär dig nya saker, ser nya saker! När jag bodde hemma i Gislaved ville jag aldrig lämna det för det var det ända jag hade "sätt", det var min säkerhet, min säkra "bubbla". Det var jätte svårt att lämna den där lilla hålan, men kan garantera att det var de bästa jag någonsin gjort! Det var inte lätt, mamma sa gämt att jag skulle komma hem ibörjan för att det var svårt med jobb vid den tiden jag kom. Men jag viste vad jag ville och de var att utvecklas och börja ett nytt liv. Med vilja kan du göra allt! Nu står jag har med jobb som tar upp all min tid, och är en helt ny människa med nya mål. Jag vill se mer, vill göra mer :D Det är ingen annan än du själv som kan göra allt detta! Jag kan inte flytta på dig, jag kan inte tänka åt dig..

Nu kom ett av mina fina tal upp.. haha Men jag är nöjd med mitt liv och jag vet vad jag vill göra! Jag har bestämt mig och så ska det bli. Det finns så många som klagar på sina liv (jag är en av dem haha). Varför inte göra något åt det? :)

Har även nu bestämt mig för att ge endel människor en chans .. Wow tänker nog endel som känner mig. Ja, det är dags att jag också tar bort lite av min mur.. :) Man måste våga som sakt! ;P

Jag ska nog ta och sova nu eftersom jag snart ska upp igen för att sätta mig på swebus. Ska åka till kära Gislaved och hälsa på mina nära och kära.



It's not a journey to get weak
Journey to give in
It's all about the journey
The journey within



Godnatt !

Kommentarer
Postat av: antonela

love u!

2010-11-10 @ 23:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0