You gotta move to another leavel

Helvete, nu var det andra gången jag gjorde detta! Jag skrev värdens inlägg och råkade trycka på fel knapp så allt försvann.. Ska försöka göra ett nytt försök!

Självförtoende!? Vad tänker du på när jag skriver det? Du tänkte säker på "det är när man tycker att man ser bra ut och man syns mycket bland folk och så".. något i den stilen.. eller? Läs ordet igen självförtroende..

Så här ser jag på det: SJÄLV-FÖR-TROENDE; det är en person som tror på sig själv, en person som litar på sig själv och vet att man är bra, att man räcker till. Den stora delen är att man har acepterat sig själv, "detta är jag och jag gillar det".

Jag tycker det är sjukt viktigt att man har självförtoende. För utan den så kan människor göra vad dem vill med dig. Du gör ju allt för att bli acepterad.. Men vill du veta en sak? För att bli acepterad måste du aceptera dig själv.. För att få respekt så måste du respektera dig själv och även andra! Du måste tro på dig själv! Och en viktig sak till du måste lita på dig själv, för om du inte litar på dig själv hur ska någon annan lita på dig!?


Jag är helt besatt av låten.

Lyssna igenom låten, vad tänker du på?
Jag tycker så om den här låten för det känns han sjunger till mig.. Han sjunger om livet. Han drar upp saker som vi glömmer.. vi dras ner så snabbt, vi ger upp så snabbt. Han ger mig goda råd och får mig att tänka mer positivt.. Ja jag vet att han igentligen sjunger om en tjej som blivit sårad av en kille.. men tänk bort att han sjunger om det och tänk på att han sjunger till dig. "Don't you let them steal all your joy" är en menning som fastnar i mitt huvud.. Asså allt handlar ju inte om kärleken till en kille eller tjej det kan vara kärlek till personer runt om dig, den kan även handla om vad som händer runt dig. Den här menningen får mig att tänka på att inte låta människor som inte tycker om mig eller något i den stilen få mig att må dåligt.. Varför ska jag låta dem ta min glädje?! Jag skulle kunna skriva en hel uppsatts om låten men ska nog låta er att lyssna och få en egen bild av låten.. Allt handlar ju om vad/hur du känner nu som får en att bli uppmärksam om saker. :)

Oj, nu när jag läser igenom texten får jag mig och känna som om jag tror att jag är nån jävla poet.. haha! Whatever!

Tog mig eeeeen helt timma att skriva två inlägg.. Haha så jäkla fail!

Kommentarer
Postat av: antonela

okej dr phil lugna ner dig, du är fan värre än P hahahahah! ni kanske ska skriva en bok tillsammans? hahah!



naaaj misse lille, dirver med daj! så sant sååååå, man kommer ingenstans i livet om man inte tror på sig själv! word up siiiiistah! peace n' love!

2010-11-18 @ 12:32:08
Postat av: Natte

Ja, men de borde vi göra. Picasso har fått med mig i tänkandet, du kanske borde joyina? LOSAH

2010-11-19 @ 20:34:26
URL: http://nathaliemajor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0